Powiększenie 1
menu menu menu menu menu menu

Czasy taniego paliwa i opon już dawno mineły

   Czy wiesz, że:
 
 
 

Konieczności utrzymania właściwego ciśnienia w oponie nie trzeba udowadniać - tego wymagają wszyscy producenci opon. To oczywista prawda, którą najzwyczajniej w świecie lekceważą lub niedoceniają użytkownicy opon. Jak się to może skończyć obejrzeć i poczytać można w Internecie oraz, niestety, w dokumentacji powypadkowej.

   
   

Wpisując w wyszukiwarkę "niedopompowanie opon" lub "uszkodzenia opon" można znaleźć wiele ciekawych informacji. Poniżej zamieszczam tylko niektóre odnośniki do stron w języku polskim.

Uwaga, niektóre ze stron mogą mieć charakter drastyczny.

Wybrane strony w języku polskim:

Sprawdź dlaczego warto dbać o ciśnienie w oponach. Poznaj wyniki badań i konsekwencje utrzymywania niewłaściwego ciśnienia w oponach. - Link

Według Michelin: "Zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie opon może być kosztowne i niebezpieczne" - Link

Ciśnienie -klucz do bezpiecznej i długiej eksploatacji opon - Link

Kierowcy płacą gigantyczne pieniądze za zbyt niskie ciśnienie w oponach swoich aut. - Link

Lista kontrolna przy użytkowaniu opony, czyli o cym nie wolno zapomnieć - Link

"Tylko 28,4 proc. miało prawidłowe ciśnienie powietrza w oponach", przeczytaj więcej. - Link

Wnioski z badań inżynierów z firmy Goodyear, jak należy pompować oponę w zmiennych temperaturach - Link

W czasie jazdy możesz nie zauważyć, że masz przebitą oponę. - Link

Czy warto wypełniać opony azotem? - Link

Prawie połowa wypadków drogowych jest wynikiem zbyt niskiego ciśnienia w oponach. - Link

Na obniżanie się ciśnienia powietrza w oponie mogą mieć wpływ takie czynniki jak: - Link

Poznaj wyniki badań i konsekwencje utrzymywania niewłaściwego ciśnienia w oponach. - Link

Wortal o oponach - porady ekspoatacyjne - Link

 

 

Ze strony miesięcznika naukowo - technicznego Napędy i Sterowanie
2008-03-25

System monitorowania ciśnienia w oponie
Producenci samochodów od 2008 roku zgodnie z wytycznymi Car Care Council rozpoczynają wprowadzanie jako standardu w nowych autach systemu TPMS do monitorowania ciśnienia w oponach. Gdy ciśnienie w jednej choćby oponie spadnie o 25 procent poniżej rekomendowanego, na desce rozdzielczej zapali się odpowiednia lampka.

Blisko 250 tysięcy wypadków, jakie zdarzają się co roku w Stanach Zjednoczonych, jest spowodowanych zbyt niskim ciśnieniem w oponach. Warto też pamiętać, że odpowiednio napompowane opony mają dłuższą żywotność i są w stanie ograniczyć zużycie paliwa nawet o 10 procent.
"Choć opony są kluczowym elementem bezpieczeństwa każdego samochodu, są one często lekceważone i zaniedbywane" - stwierdził Rich White, dyrektor wykonawczy Car Care Council. "Przeprowadzone badania pokazały, że 14 procent pojazdów ma niewłaściwie napompowane koła, a aż 24 procent jest zużytych i nadaje się do wymiany."

W przypadku samochodów wyposażonych w TPMS, mechanicy dokonujący przeglądu samochodu powinni przetestować poprawność ich działania zanim dokonają przeglądu ogumienia. Może wszakże zajść konieczność wymiany któregoś z czujników. Konieczne będzie również przeprogramowanie czujników TPMS w przypadku zamiany kół.

Źródło: Automatyka.pl


Na produkty firm dalekowschodnich niejeden się nabrał - Link

NAWIGATOR: